|
Mlz. No |
Kalite |
Kimyasal bileşim |
DIN |
Sae Aısı |
C |
Si |
Mn |
Pmax |
Smax |
Cr |
Mo |
Ni |
V |
1.0402 |
C 22 |
1020 |
0.18 0.25 |
0.15 0.35 |
0.30 0.60 |
0.045 |
0.45 |
- |
- |
- |
- |
Taşıt, makina, motor ve aparat yapımında pek zorlanan parçalar
|
1.0501 |
C 35 |
1035 |
0.32 0.39 |
0.15 0.35 |
0.50 0.80 |
0.045 |
0.45 |
- |
- |
- |
- |
Makina aparat ve taşıt yapımında biraz yüksek zorlamalar için parçalar
|
1.0503 |
C 45 |
1045 |
0.42 0.50 |
0.15 0.35 |
0.50 0.80 |
0.045 |
0.45 |
- |
- |
- |
- |
Taşıt, makina, motor ve aparat yapımında, aktarma organı mili ve dişlisi gibi yüksek zorlanmalı prçl.
|
1.0535 |
C 55 |
1055 |
0.52 0.60 |
0.15 0.60 |
0.60 0.90 |
0.045 |
0.45 |
- |
- |
- |
- |
Makina, taşıt ve motor yapımında, aktarma organı mili ve dişlisi gibi yüksek zorlanmalı parçalar
|
1.0601 |
C 60 |
1060 |
0.57 065 |
0.15 0.35 |
0.60 0.90 |
0.035 |
0.45 |
- |
- |
- |
- |
Makina ve taşıt imalatında mil, aks, pim ve benzeri çok fazla zorlanan parçalar
|
1.1151 |
Ck 22 |
1020 1023 |
0.18 0.25 |
0.15 0.35 |
0.30 0.35 |
0.035 |
0.035 |
- |
- |
- |
- |
Taşıt, makina, motor ve aparat yapımında az zorlanan yüksek aralıktaki çelikten yapl. parçalar
|
1.1180 |
Cm 35 |
1035 |
0.32 0.49 |
0.15 0.35 |
0.50 0.80 |
0.035 |
0.020 0.035 |
- |
- |
- |
- |
Makina, taşıt, motor ve aparat yapımında talaşlı şekillendirilecek fazla zorlanan parçalar
|
1.1181 |
Ck35 |
1035 |
0.32 0.39 |
0.15 0.35 |
0.50 0.80 |
0.035 |
0.035 |
- |
- |
- |
- |
Makina, taşıt ve motor yapımında fazla zorlanan ve yüksek aralık gerektiren çelikten yapılacak prçl
|
1.1186 |
Ck 40 |
1040 |
0.37 0.44 |
0.15 0.35 |
0.50 0.80 |
0.035 |
0.035 |
- |
- |
- |
- |
Taşıt, makina aparat yapımında orta zorlanan ve yüksek aralıkta çelikten yapılacak parçalar
|
1.1191 |
Ck 45 |
1045 |
0.42 0.50 |
0.15 0.35 |
0.50 0.80 |
0.035 |
0.035 |
- |
- |
- |
- |
Taşıt, makina aparat yapımında orta zorlanan ve yüksek aralıkta çelikten yapılacak parçalar
|
1.1201 |
Cm 45 |
1045 |
0.42 0.50 |
0.15 0.35 |
0.50 0.80 |
0.035 |
0.020 0.035 |
- |
- |
- |
- |
Taşıt, makina ve aparat yapımında talaşlı işlenecek parçalar
|
1.1203 |
Ck 55 |
1055 |
0.52 0.60 |
0.15 0.35 |
0.60 0.90 |
0.035 |
0.035 |
- |
- |
- |
- |
Taşıt, makina ve aparat yapımında fazla zorlanan talaşlı işlenecek parçalar
|
1.1206 |
Ck 50 |
1050 |
0.45 0.55 |
0.15 0.35 |
0.60 0.90 |
0.035 |
0.035 |
- |
- |
- |
- |
Taşıt, makina ve aparat yapımında fazla zorlanan talaşlı işlenecek parçalar
|
1.1209 |
Cm 55 |
1055 |
0.52 0.60 |
0.15 0.35 |
0.60 0.90 |
0.035 |
0.020 0.035 |
- |
- |
- |
- |
Makina, taşıt ve motor yapımında fazla zorlanan talaşlı işlenecek parçalar
|
1.1221 |
Ckl 60 |
1060 |
0.57 0.65 |
0.15 0.35 |
0.60 0.90 |
0.035 |
0.035 |
- |
- |
- |
- |
Makina taşıt ve motor yapımındafazla zorlanan ve yüksek aralık gerektiren çelikten yapılacak işler
|
1.1223 |
Cm 60 |
- |
0.57 0.65 |
0.15 0.35 |
0.60 0.90 |
0.035 |
0.035 |
- |
- |
- |
- |
Makina taşıt ve motor yapımında fazla zorlanan ve talaşlı işlenecek parçalar
|
1.5038 |
40 Mn 4 |
1039 |
0.36 0.44 |
0.25 0.50 |
0.80 1.10 |
0.035 |
0.035 |
- |
- |
- |
- |
Genel makina ve taşıt yapımında Mn alaşımlı ıslah çeliğinden parçalar
|
1.5065 |
28 Mn 6 |
1330 |
0.25 0.32 |
0.15 0.40 |
1.30 1.65 |
0.035 |
0.035 |
- |
- |
- |
- |
Genel makina ve taşıt yapımında Mn alaşımlı ıslah çeliğinden parçalar
|
1.6511 |
36 cRnİmO 4 |
9840 |
0.32 0.40 |
0.15 0.40 |
0.50 0.80 |
0.035 |
0.035 |
0.90 1.20 |
0.15 0.30 |
0.90 1.20 |
- |
Taşıt ve motor yapımındai aks, aks kovanı, krank mili, dingil gibi çok fazla zorlanan parçalar
|
1.6580 |
30 cRnİmO 8 |
- |
0.26 0.33 |
0.15 0.40 |
0.40 0.70 |
0.035 |
0.035 |
1.40 1.70 |
0.30 0.50 |
1.80 2.20 |
- |
Otomobil ve motor yapımında dayanım süreklilik ve elastikliğin ön planda olduğu çok zorlanan prç.
|
1.6582 |
34 cRnİmO 6 |
4340 |
0.30 0.38 |
0.15 0.40 |
0.30 0.60 |
0.035 |
0.035 |
1.80 2.20 |
0.15 0.30 |
1.40 1.70 |
- |
Otomobil ve motor yapımında, krank mili ve diğer tahrik aksamı, ön aks kovanı gibi çok zorlanan prç.
|
1.7003 |
38 Cr 2 |
- |
0.34 0.41 |
0.15 0.40 |
0.50 0.80 |
0.035 |
0.035 |
0.40 0.60 |
- |
- |
- |
Genel olarak taşıt ve motor yapımında parçalar
|
1.7006 |
46 Cr 2 |
5045 |
0.42 0.50 |
0.15 0.40 |
0.50 0.80 |
0.035 |
0.035 |
0.40 0.60 |
- |
- |
- |
Genel olarak taşıt ve motor yapımında parçalar
|
1.7033 |
34 Cr 4 |
5132 |
0.30 0.37 |
0.15 0.40 |
0.60 0.90 |
0.035 |
0.035 |
0.90 1.20 |
- |
- |
- |
Taşıt ve makina yapımında, krank mili ve diğer tahrik aksamı, ön aks, aks kovanı gibi parçalar
|
1.7034 |
37 Cr 4 |
5135 |
0.34 0.41 |
0.15 0.40 |
0.60 0.90 |
0.035 |
0.035 |
0.90 1.20 |
- |
- |
- |
Siyanür banyosunda sertleştirilecek şanzıman parçaları piston kolu krank mili ve dişli çarklar
|
1.7035 |
41 Cr 4 |
5140 |
0.38 0.45 |
0.15 0.40 |
0.60 0.90 |
0.035 |
0.035 |
0.90 1.20 |
- |
- |
- |
Taşıt ve motor yapımında, krank mili, ön aks, aks kovanı, direksiyon mili ve benzeri parçalar
|
1.7037 |
34 CrS 4 |
- |
0.30 0.37 |
0.15 0.40 |
0.60 0.90 |
0.035 |
0.020 0.035 |
0.90 1.20 |
- |
- |
- |
Şanzıman parçaları, mil piston kolu gibi talaşlı şekillendirilecek ıslah çeliği parçalar
|
1.7038 |
37 CrS 4 |
- |
0.34 0.41 |
0.15 0.40 |
0.60 0.90 |
0.035 |
0.020 0.035 |
0.90 1.20 |
- |
- |
- |
1.037 gibi, ayrıca siyanür banyosunda sertleştirilecek parçalar
|
1.7039 |
41 CrS 4 |
- |
0.38 0.45 |
0.15 0.40 |
0.50 0.80 |
0.035 |
0.020 0.035 |
0.90 1.20 |
- |
- |
- |
1.037 gibi, ayrıca siyanür banyosunda sertleştirilecek parçalar
|
1.7218 |
25 CrMo 4 |
4130 |
0.22 0.29 |
0.15 0.40 |
0.50 0.80 |
0.035 |
0.035 |
0.90 1.20 |
0.15 0.30 |
- |
- |
Otomobil ve taşıt yapımında, aks mili, aks kovanı, türbin parçaları ve türbin kanadı gibi parçalar
|
1.7220 |
34 CrMo 4 |
4135 4137 |
0.30 0.37 |
0.15 0.40 |
0.50 0.80 |
0.035 |
0.035 |
0.90 1.20 |
0.15 0.30 |
- |
- |
Otomobil ve uçak yapımında, krank mili, aks mili ve kovanı gibi sürekliği yüksek parçalar
|
1.7225 |
42 CrMO 4 |
4140 |
0.38 0.45 |
0.15 0.40 |
0.50 0.80 |
0.035 |
0.035 |
0.90 1.20 |
0.15 0.30 |
- |
- |
1.7220 gibi ayrıca dişli çark
|
1.7226 |
34 CrMoS 4 |
- |
0.30 0.37 |
0.15 0.40 |
0.50 0.80 |
0.035 |
0.020 0.035 |
0.90 1.20 |
0.15 0.30 |
- |
- |
1.7220 gibi ( daha iyi talaşlı şekillendirilebilir özellik )
|
1.7227 |
42 CrMoS 4 |
- |
0.38 0.45 |
0.15 0.40 |
0.50 0.40 |
0.035 |
0.020 0.035 |
0.90 1.20 |
0.15 0.30 |
- |
- |
1.7220 gibi ( daha iyi talaşlı şekillendirilebilir özellik )
|
1.7228 |
50 CrMo 4 |
4150 |
0.46 0.51 |
0.15 0.40 |
0.50 0.80 |
0.035 |
0.035 |
0.90 1.20 |
0.15 0.30 |
- |
- |
Otomobil ve uçak yapımında yüksek süneklilikte parçalar, şanzıman direksiyon parçaları
|
1.7361 |
32 CrMo 12 4 |
- |
0.28 0.35 |
0.15 0.40 |
0.40 0.70 |
0.035 |
0.035 |
2.80 3.30 |
0.30 0.50 |
0.60 |
|
Dayanım, süreklilik ve elastiklikte fazla beklentilerin olduğu parçalar
|
1.7707 |
30 CrMo V 9 |
- |
0.26 0.34 |
0.15 0.40 |
0.40 0.70 |
0.035 |
0.035 |
2.30 2.70 |
- |
- |
0.10 0.20 |
Otomobil ve taşıtlarda yüksek süreklilikte, fazla zorlanan krank mili saplama civata vb. parçalar
|
1.8159 |
50 CrV 4 |
6150 |
0.47 0.55 |
0.15 0.40 |
0.70 1.10 |
0.035 |
0.035 |
0.90 1.20 |
- |
- |
0.10 0.20 |
Otomobil yapımında dişli çark, mil, yönlendirme parçası gibi aşınmaya zorlanan parçalar
|
|
ıslah çelikleri, imalat çelikleri, ç1010, ç1020, ç1030, ç1040, ç1050, cıva çelikleri, inşaat demiri, fiyatları, NPU, NPI, köşebent, lama, baklavalı sac, baskılı sac, trapez oluk, DKP, galvaniz, siyah, saç, çelik, u demiri, i demiri, çaka, makas, baklavalı sac, baskılı sac, siyah sac, dkp sac, trapez sac, galvaniz sac, sac kesim, sac büküm, sac kesim büküm, bukum, pirofil, npu demiri, npu demir, npi demiri, npi demir, gürtaş demir, demir, sanayi, demir ticaret, ucuz, uygun, demir, metal, metal boru, hesaplı, kaliteli, ucuz demir, ucuz profil, kaliteli profil, inşaat demiri, çelik, çelik konstrüksiyon, konstrüksiyon, Konteyner, Treyler, Kasa imalat Sanayi, Köşebent, kare, dikdörtgen profil, h, dkp sac, galvanizli profil, boru, saclar, profil büküm, kombine kesim, kesimcile, metal bükümcüler, lazer kesimciler, kesim firmaları, des, kadosan, imes demir, çelik firmaları, demir profil, çelik profil fiyat, ıslah çelikleri, çelik çeşitleri